13:09 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انجمن های صنفی

قیمت مصوب قند بسته بندی ۱۰۵۰۰ تومان تعیین شد
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هرکیلوگرم قند شکسته بسته بندی را ۱۰۵۰۰ تومان اعلام کرد.
آرزوی خرید خانه به دل کارگران ماند!
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید اگر مسکن ملی به شکل عملی به اجرا درآید بخش اعظمی از تقاضای مسکن در جامعه جمع آوری می شود و کارگران را به خانه دار شدن امیدوار می کند.
تلاش برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازنگری ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به منظور تامین منابع مورد نیاز بیمه آنها خبر داد.
چرا فعالیت مشاغل غیرضرور بعد از ساعت ۱۸ مجاز نیست؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری رعایت مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلی مشاغل غیر ضرور بعد از ساعت ۱۸ را الزامی دانست و رفع نگرانی کارگران شاغل در این کسب و کارها به لحاظ پرداخت حق بیمه و دستمزد را خواستار شد.
پرداخت حق بیمه کارگر ساختمانی سه ماهه شد!
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و مختومه شدن پرونده در صورت عدم پرداخت را به زیان آنها دانست و گفت: در شرایطی که کارگران ساختمانی با نبود کار و بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و بیمه آنها سهمیه ای است شایسته نیست با یک بخشنامه داخلی حقوق آنها را نادیده بگیریم.
کرونا ۷۰ درصد کارگران ساختمانی را بیکار کرد!
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی می گوید در حال حاضر تنها ۳۰ درصد کارگران ساختمانی مشغول کار هستند و کرونا باعث شده تا بخش اعظمی از کارگران ساختمانی به لحاظ کاری و معیشتی دچار مشکل شوند.
حضور نماینده کارگران در کارگروه شناسایی کارگران فاقد بیمه
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران حضور نماینده دولت و کارگران در کارگروه شناسایی کارگران فاقد بیمه را خواستار شد.
تبعیض در دورکاری نیروهای شرکتی قابل پذیرش نیست
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار هرگونه تبعیض در اجرای مقررات دورکاری ایام کرونا در خصوص نیروهای شرکتی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: کارکنان قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمانها نباید در بخشنامه های مربوط به دورکاری ایام کرونا نادیده گرفته شوند و بین آنها و نیروهای رسمی تبعیض و تفاوت قایل شد.
اختصاص بودجه جداگانه برای کارگران فاقد بیمه بیکاری
نماد برتر- یک فعال حوزه کار پیش بینی ردیف بودجه جداگانه برای گروههای فاقد بیمه بیکاری را خواستار شد و بر لزوم توزیع هدفمند بسته های معیشتی و کمک خیرین به کارگران بیکار شده از کرونا با همکاری تشکل های کارگری تاکید کرد.
پیش‌بینی منابع برای کارگران فاقد بیمه بیکاری
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: برای آنکه کارگران بیکار شده از کرونا و کارگران فاقد بیمه بیکاری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید منابع مورد نیاز در قالب طرح یا لایحه‌ای از سوی تامین اجتماعی پیشنهاد و به مجلس ارسال شود و وزارت کار از ظرفیت تشکلهای کارگری در شناسایی و معرفی کارگران فاقد بیمه استفاده کند.
جهش تولید یعنی بزرگتر شدن سفره کارگران
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری تعطیل شدن کارخانه را موجب تحمیل هزینه های بسیار به جامعه و اقتصاد دانست و گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که سفره کارگران بزرگتر و پررنگتر شود و با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تلاش در مجموعه های تولیدی بپردازند.
کامیون‌داران در بن‌بستی به نام نوسازی!
نماد برتر- کامیون‌داران برای نوسازی خودروهای خود دغدغه‌ها و مصائبی دارند که هر چند از سوی مسئولان به حق دانسته شده، اما آن‌ها با جیب خالی نمی‌توانند کامیون‌های فرسوده خودشان را نوسازی کنند و مشخص نیست صدای این گلایه‌ها را باید چه کسی بشنود و برای حل آن چاره اندیشی کند.
تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اتکا به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان را بهترین راهکار جبران کاهش درآمدهای نفتی دانست و گفت: تولید داخلی زمانی به مصرف داخل می رسد و ایجاد درآمد می کند که در تهیه و عرضه و قیمت گذاری دچار مشکل نشویم.
پیشنهادی برای خانه دار شدن کارگران
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است که بهترین راه برای خانه دار شدن کارگران واگذاری خانه های اجاره به شرط تملیک است و ساخت مسکن کارگری در جوار شهرک های صنعتی به کاهش تقاضای مسکن و نزول قیمت ها در بازار کمک می کند.
فاصله ۲ میلیاردی / اجرایی نشدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده
نماد برتر- دبیر کانون انجمن های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به واقعی نبودن قیمت تعیین شده برای کامیون‌های وارداتی و تولید داخل، گفت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکنون اجرایی نشده و اگر مشکلات و موانع آن حل نشود امیدی برای نوسازی ناوگان وجود ندارد چرا که کامیون‌داران نمی‌توانند از پس اقساط چند ده میلیون تومانی آن برآیند.
صفحه قبل | صفحه بعد